Retur og bytte 

Ønsker du å returnere en vare du har kjøpt hos oss?

Da må vi få beskjed om det innen 14 dager etter du som kunde har mottatt varen. Send en e-post til post@arnebergs.no, merk e-posten med angrerett og ordrenummeret i emnefeltet.

Vi følger angrerettloven. Du må legge med et utfylt angreskjema ved bruk av angreretten. Link til dette skjemaet finner du her: angrerettskjemaet . Dette skjemaet fylles ut og returneres til oss sammen med varen (kan også sendes til oss på e-post – post@arnebergs.no, vi gjør oppmerksomme på at varen som returneres da må merkes med ordrenummer og hvem som returnerer). 

Forbrukeren har rett til å teste/undersøke varen for å anse dens art, egenskaper og funksjon. Men det skal ikke være på en slik måte at varen ikke taper sin funksjon, art eller egenskaper for eventuelt videre salg. Forbrukeren skal være nøye og forsiktig i sine undersøkelser. Er det nødvendig å bryte forseglingen, skal dette gjøres på en skånsom måte. 

Produktet skal pakkes ordentlig inn i en eske eller en refusjonskonvolutt eller liknende. Det opprinnelige produktets emballasje må være i returpakken i sin opprinnelige tilstand.

Returporto betales av avsender og sendes med PostNord som en normal pakke uten postoppkrav. 

Arnebergs Hest og Rytter AS forbeholder seg retten til å akseptere eller avvise refusjoner hvor produktet ikke er i salgbar tilstand. 

Varer som sendes i postoppkrav vil ikke bli hentet ut. Vi setter pris på om du sender med noen ord som og forklarer hvorfor du returner varen.

Etter at vi har mottatt ordren din vil du bli kreditert innen 14 dager ved angrerett.

Vilkår for at varene skal kunne byttes, er at de er ubrukte, original innpakningen er uskadd og Arnebergs Hest og Rytter må også informeres om kundens ønske om bytting av vare. Om returen gjelder en reklamasjon, må varen være rengjort og vasket.

Ved bytte av vare vil Arnebergs Hest og Rytter AS vil sende produktet som byttes gratis én gang per bestilling. For en andre bytte vil vi belaste normale fraktkostnader.

Dersom vi ikke har størrelsen/fargen kunden ønsker på lager, vil vi gi kunden beskjed om dette og refundere pengene for varen tilbake.

Merk: Velger du å sende pakken uten sporingsnummer, har du ingen rettigheter om pakken skulle bli borte. Vi anbefaler på det sterkeste at du sender varene med sporingsnummer.

I utgangspunktet skal varen sendes tilbake i samme tilstand som den ble mottatt, sørg for at varen er forsvarlig pakket slik at den ikke tar skade i returen. Du er ansvarlig for pakken frem til den er i våre hender, så ta vare på kvittering og eventuell sporing. Husk også at du som kunde er ansvarlig for å dekke fraktomkostninger på varer du ønsker å angre på.

Vi ønsker at du bruker PostNord ved retur av varer. 

Angrerett

Ifølge angrerettloven gjelder angrefristen fra den dagen kjøperen mottok varen og 14 dager fremover (Lov 20. juni 2014 nr. 27 om opplysningsplikt og angrerett ved fjernsalg og salg utenom faste forretningslokaler). Det er ingen krav om grunn til angrerett, men vi setter pris på om du kan gi oss en liten forklaring (så vi evt. kan forbedre oss).

Dersom du vil angre på kjøpet, returnerer du varen i samme stand som du mottok den og legger ved utfylt angrerettskjema (som lå vedlagt i forsendelsen), du vil da få tilbakeført det du har betalt. Vi gjør oppmerksom på forbruker/kjøper/kunde må bære kostnadene på retur av varer som sendes tilbake til Arnebergs Hest og Rytter. Varer sendt i oppkrav hentes ikke ut.

For at du skal kunne kreve din rett, må du gi oss beskjed skriftlig innen 14 dager etter at du har mottatt varen du ønsker å angre. Som kunde er du selv ansvarlig for å dekke fraktomkostninger på varer du ønsker å angre på. Se utfyllende informasjon på  angrerettskjemaet .

Varen som returneres må være i slik tilstand at dens verdi ikke er foringet, alternativt vil den reduserte verdien trekkes fra retursummen i hhl. til angrerettloven. Forbrukeren har rett til å teste/undersøke varen for å anse den art, egenskaper og funksjon. Men det skal ikke være på en slik måte at varen taper sin funksjon, art eller egenskaper (for evt. vidresalg). Forbrukeren skal være nøye og forsiktig i sine undersøkelser. Er det nødvendig å bryte forseglingen, skal dette gjøres på en skånsom måte.

Vil du lese mer om “angrerettloven”, kan du besøke nettsidene til Barne- likestillings- og inkluderingsdepartementet.

Hvordan benytter du deg av angreretten?

Vennligst benytt  angrerettskjemaet vårt, når du vil angre ditt kjøp. 

Send en e-post til post@arnebergs.no, merk e-posten med angrerett og ordrenummeret i emnefeltet.

Dette må gjøres innen 14 dager etter du har mottatt varen. 

Varene sendes til:

Arnebergs Hest og Rytter

Birketveit 48, 4870 Fevik. 

Husk å legge inn telefonnummer til Kathrine slik at vi får informasjon om henting av pakken – +47 46 41 32 72 (Kathrine)

Tilbud/Kampanjer

Kampanjen/Salget gjelder så lenge varelageret holder.

Tar forbehold om feil i annonsen eller i varelager. 

Vi gjør alle våre kunder oppmerksomme på at salgsvare har ingen bytte eller returrett. Men du kan selvfølgelig bruke din angrerett. 

SPESIALBESTILTE PRODUKTER

Spesialbestilte produkter har ingen retur- eller bytterett/ angrerett ettersom det anses å være et personlig produkt, herunder også broderte produkter.

REKLAMASJON

Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget.

Varen må være rengjort og vasket.

Returporto betales av avsender og sendes med postnord som en normal pakke uten postoppkrav. Varer som sendes i postoppkrav vil ikke bli hentet ut. Avsender er ansvarlig for å opplyse Arnebergs Hest og Rytter om sporingsnummer på retur pakken. Velger du å sende pakken uten sporings nummer, har du ingen rettigheter om pakken skulle blitt borte. Vi anbefaler på det sterkeste at du returnerer pakken med ett sporingsnummer og sender oss en e-post med sporingsnummeret

Skadede varer/feillevering

Om du oppdager at en vare er skadet ved levering, eller at Arnebergs Hest og Rytter AS har sendt deg en feilaktig vare, kontakt oss på post@arnebergs.no

Merk: Velger du å sende pakken uten sporingsnummer, har du ingen rettigheter om pakken skulle bli borte. Vi anbefaler på det sterkeste at du sender varene med sporingsnummer.

Vi ønsker at du bruker Posten/Bring eller Postnord ved retur av varer. 

Varene sendes til:

Arnebergs Hest og Rytter

Birketveit 48, 4870 Fevik. 

Husk å legge inn telefonnummer til Kathrine slik at vi får informasjon om henting av pakken – +47 46 41 32 72 (Kathrine).

Uutløste pakker

Vi er dessverre nødt til å fakturere for pakker, som ikke blir hentet ut innen fristen. For tiden beregner vi et gebyr på 300 kroner NOK, dette er for å dekke de utgiftene som påløper ved porto/returporto, oppkravs gebyr og pakking. Dette uavhengig om det er varer på salg, fri frakt kampanjer etc.

Spørsmål
Dersom du fortsatt lurer, så er du velkommen til å ta kontakt med oss på en av følgende måter:
E-mail: post@arnebergs.no

Mob: +47 46 41 32 72 (Kathrine)