Her finner du våre kjøpsbetingelser og vilkår, les dette før du bestiller, da dette gir en trygghet for deg og oss. Vi tar forbehold for eventuelle skrivefeil, lagerbeholdning og endringer i priser på våre nettsider.

 FORETAKSINFORMASJON

  • Organisasjonsnummer 922 699 240
  • ARNEBERG HEST OG RYTTER AS

Kontaktdetaljer:

  • Postboks 116, 4818 FÆRVIK
  • post@arnebergs.no
  • Telefon: +47 46 41 32 72 (Kathrine) / +47 466 73 763 (Linn) 

Arnebergs Hest & Rytter AS selger utstyr til hest og rytter, samt produkter og för til hest.

PRODUKTINFORMASJON OG PRIS

Du må være 18 år og bosatt i Norge for å handle varer av oss.

Produktinformasjon

Se informasjon om hvert enkelt produkt inne i butikken. Ta kontakt om du har spørsmål, så kan vi sende mer utfyllende informasjon.

Priser

Alle priser er i norske kroner (NOK) og vises både inklusive og eksklusive merverdiavgift. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestillingen og inkludere alle kostnader forbundet med kjøpet som avgifter, gebyr og leveringskostnader.

Forbehold

Vi tar forbehold om eventuelle trykkfeil når det gjelder pris og informasjon om varer/ tjenestene på siden. Vi tar også forbehold om prisendringer som resultat av prisendring fra våre leverandører. Prisene kan, ved forhold som er oppgitt her, bli endret uten varsel. Ta kontakt med oss hvis du har spørsmål. Vi ønsker å gi deg god hjelp og en vellykket handel!

Rabattkoder

Rabatter har begrenset varighet og må benyttes innen 7 dager fra den er mottatt og evt. innen fristen dersom annen informasjon er oppgitt. Det er ikke lov å slå sammen rabattkoder og vi tar forbehold om feil.

Tilbud/Kampanjer

Kampanjen/Salget gjelder så lenge varelageret holder. Tar forbehold om feil i annonsen.

Salgsvare har ingen bytte eller returrett.

SALGS- OG LEVERINGSBETINGELSER

Ekspedering av ordre

Vi er daglig inne i nettbutikken og behandler ordrer.

Leveranse

Vanligvis vil varene sendes fra oss 1-3 virkedager etter at ordren er mottatt. Dersom det er tomt for en vare tar vi kontakt med deg for informasjon om leveringstid eller alternative produkter.

Frakt

Varer under 10 kg sendes fraktfritt ved kjøp over 500,-. For frakt over 10 kg gjelder Postens satser.

For varer under 500,- og under 10kg, blir fraktkostnaden 100kr.

Betaling

Vi benytter Klarna til betaling, og tilbyr i et samarbeid med dem, en trygg og enkel faktura- og delbetalingsløsning. Tjenesten tilbyr deg en engangskreditt som betaling for dine kjøp. Engangskreditten innebærer at kreditten er bundet til det enkelte kjøp og at du som forbruker ikke har noe ytterligere utestående kredittforhold med Klarna. Mer informasjon og generelle kredittvilkår for betalingsløsningen finner du på klarna.no.

Ved valg av faktura “Få først, Betal senere” fra Klarna er forfallstiden 30 dager. Faktura sendes til den e-postadressen du har oppgitt eller til din folkeregistrerte adresse avhengig av ditt valg av distribusjonsmåte på kjøpstidspunktet. Ved valg av faktura kan du velge å betale hele beløpet med en gang eller søke om en delbetalingsavtale.

For å kunne benytte tjenesten må du på kjøpstidspunktet ha en permanent og offisiell norsk bostedsadresse og være minst 18 år gammel. Betalingsmåten er bare tilgjengelig for privatpersoner, og forutsetter at du har tatt vare på dine økonomiske forpliktelser og har en god betalingshistorikk.

En kredittsjekk gjennomføres i forbindelse med kjøpet. Kredittvurderingen utføres av Klarna, og informasjonen vil ikke bli lagret hos nettbutikken hvor kjøpet blir utført. Din personlige informasjon vil kun bli benyttet til å beslutte om kreditt skal gis eller ikke. Ved for sen eller uteblitt betaling tilkommer purregebyr og forsinkelsesrente og eventuelle omkostninger ved inkasso.

For fullstendige vilkår for Klarna’s faktura- og delbetalingstjeneste, se lenkene nedenfor:

Klarna’s generelle kredittvilkår for faktura og delbetaling https://www.klarna.com/no/vilkar/

Har du spørsmål til betalingen kan du kontakte klarna på https://klarna.com/no/support

 Se også FAQ på klarna.no

Kortinformasjon

Når du handler hos Arnebergs Hest & Rytter blir betalingen behandlet av Klarna som er en sikker elektronisk betalingsløsning for Visa og Mastercard/Eurocard. All kortinformasjon blir oppbevart i henhold til kortselskapenes regelverk.

RUTINER FOR RETUR AV VARER

Arnebergs Hest & Rytter retter seg etter loven om angrerett. Se mer på http://lovdata.no/.

Avbestilling

Dersom du ønsker å avbestille varene kan du kontakte oss på post@arnebergs.no. Hvis vi ikke har rukket å sende ut din ordre vil vi refundere din betaling.

Reklamasjon

Dersom det foreligger en mangel/skade/defekter ved varen, må du innen rimelig tid etter at du oppdaget det, gi Arnebergs Hest & Rytter skriftlig beskjed på (e-post eller brev) om at du vil påberope deg mangelen. Arnebergs Hest & Rytter vil da gi deg informasjon om hva du skal gjøre videre.

Reglene om reklamasjon finnes i Lov om forbrukerkjøp (forbrukerkjøpsloven). Du har etter norsk lov to års reklamasjonsrett.

Du kan reklamere på en feil eller skade på varen innen 14 dager. Vilkår for at varene skal kunne byttes, er at de er ubrukte, orginalinnpakningen er uskadd og faktura/angrerettskjema fylt ut. Om returen gjelder en reklamasjon, må varen være rengjort og vasket. Disse regler gjelder uten unntak. Send tilbake pakken i orginalinnpakningen godt pakket med betalt returfrakt. Pakken må ikke sendes mot postoppkrav.

Tilbaketrekking og penger

Som kunde har du rett til å heve kjøpet innen 14 dager etter at du har mottatt varene. Den retten kan kun benyttes dersom varen kan returneres i originalemballasje, og er i det vesentlige uforandret. Du har rett til å åpne pakken og prøve produktet, men det må ikke brukes utover det. Når du trenger angrerett / retur av varer, bruk angrerettsskjemaet som er lenket til lengre nede på siden.

Tilbakebetaling: Hvis du vil utøve din rett til å avbryte et kjøp/angre et kjøp, vil vi tilbakebetale hele beløpet av varene så snart som mulig, eller innen 30 dager fra den datoen vi har mottatt varene (varene skal være i samme stand som du mottok den, ved retur). Du må betale returkostnadene når varene blir sendt tilbake. Vi betaler kostnadene ved å sende eventuelle nye erstatningsvarer.

Se også forbrukerrådet eller fjernsalg lov.

Angrefrist

Vi følger angrerettloven og du kan bruke  angrerettskjemaet  dersom du velger å returnere en vare. Ved bruk av angreretten betaler kunden portoen. Du har 14 dagers angrefrist fra du har mottatt pakken.

Angrerett

Ifølge angrerettloven gjelder angrefristen fra den dagen kjøperen mottok varen og 14 dager fremover (Lov 20. juni 2014 nr. 27 om opplysningsplikt og angrerett ved fjernsalg og salg utenom faste forretningslokaler). Det er ingen krav om grunn til angrerett, men vi setter pris på om du kan gi oss en liten forklaring (så vi evt. kan forbedre oss).

Dersom du vil angre på kjøpet, returnerer du varen i samme stand som du mottok den og legger ved utfylt angrerettskjema (som lå vedlagt i forsendelsen), du vil da få tilbakeført det du har betalt. Vi gjør oppmerksom på forbruker/kjøper/kunde må bære kostnadene på retur av varer som sendes tilbake til Arnebergs Hest og Rytter. Varer sendt i oppkrav hentes ikke ut.

For at du skal kunne kreve din rett, må du gi oss beskjed skriftlig innen 14 dager etter at du har mottatt varen du ønsker å angre. Som kunde er du selv ansvarlig for å dekke fraktomkostninger på varer du ønsker å angre på. Se utfyllende informasjon på  angrerettskjemaet .

Varen som returneres må være i slik tilstand at dens verdi ikke er foringet, alternativt vil den reduserte verdien trekkes fra retursummen i hhl. til angrerettloven. Forbrukeren har rett til å teste/undersøke varen for å anse den art, egenskaper og funksjon. Men det skal ikke være på en slik måte at varen taper sin funksjon, art eller egenskaper (for evt. vidresalg). Forbrukeren skal være nøye og forsiktig i sine undersøkelser. Er det nødvendig å bryte forseglingen, skal dette gjøres på en skånsom måte.

Vil du lese mer om “angrerettloven”, kan du besøke nettsidene til Barne- likestillings- og inkluderingsdepartementet.

Hvordan benytter du deg av angreretten?

Vennligst benytt  angrerettskjemaet vårt, når du vil angre ditt kjøp. 

Hvordan skal du opplyse at du ønsker å benytte angreretten?

Meld fra skriftlig til vår epost: post@arnebergs.no og merk denne eposten med ANGRERETT + BESTILLINGSNUMMER i emnefeltet.

Husk at dette må skje senest 14 dager etter at varen er mottatt.

Hvordan pakker du og sender varen i retur?

I utgangspunktet skal varen sendes tilbake i samme tilstand som den ble mottatt i, sørg for at varen er forsvarlig pakket slik at den ikke tar skade i returen. Du er ansvarlig for pakken frem til den er i våre hender, så ta vare på kvittering og eventuell sporing. Husk også at du som kunde er ansvarlig for å dekke fraktomkostninger på varer du ønsker å angre på.

Ikke send varer i postoppkrav, disse vil ikke bli hentet ut. Vi setter veldig stor pris på om du sender med noen ord som forklarer hvorfor du returnerer varen.

Varighet

Hvis relevant, skal det opplyses om avtalens varighet og eventuelt minste bindingstid. For avtaler som er uten tidsbegrensning eller forlenges automatisk, skal det opplyses om vilkårene for å si opp avtalen.

Trygghet

Dersom det mot formodning skulle være en feil ved varen du har mottatt, returner du den til oss med en kort beskrivelse av problemet. Oppgi også om du ønsker ny vare eller pengene i retur. Meld også fra skriftlig til post@arnebergs.no.

Viktig: Dersom du ønsker pengene tilbake, husk kontonummer vi skal overføre beløpet til!

Mer informasjon om kjøp og salg via Internett kan du finne på følgende steder: 
Kjøpsloven, Forbrukerrådet, Markedsføringsloven, Nsafe 
Faktura gjelder som garantibevis.

Uutløste pakker

Vi er dessverre nødt til å fakturere for pakker, som ikke blir hentet ut innen fristen. For tiden beregner vi et gebyr på 300 kroner NOK, dette er for å dekke de utgiftene som påløper ved porto/returporto, oppkravs gebyr og pakking. Dette uavhengig om det er varer på salg, fri frakt kampanjer etc.

Spesialbestilte varer

Det er ikke retur på varer som er spesialbestilt.

Leveranser

Ordrer leveres/ sendes i løpet av 1-9 dager. Leveransen skjer til den adressen som er oppgitt ved bestilling. Vi ønsker hele tiden å levere varene så raskt som mulig.

Spørsmål
Dersom du fortsatt lurer, så er du velkommen til å ta kontakt med oss på en av følgende måter:
E-mail: post@arnebergs.no

Mob: +47 46 41 32 72 (Kathrine) / +47 466 73 763 (Linn)